Pages

Saturday, March 26, 2011

SEANDAINYA AKU MAMPU........


SEANDAINYA AKU MAMPU........ Ya Allah ya Robb Seandainya aku mampu akan kukutip semua kenangan pahit yang berserakan di lantai masa lalu ku lontar jauh jauh dari pinggiran rasa lalu kubuang ke dalam jurang yang curam bukan aku tidak redho ketentuan-Mu cu...ma aku belum mampu Ya Allah ya Robb Seandainya aku mampu akan ku kawal neuron neuron dalam otakku menutup segala laluan saluran daripada terus dicerobohi pengganas pengganas liar kenangan itu bukan tanda aku tidak redho ketentuan-Mu cuma aku belum mampu Ya Allah ya Robb Seandainya aku mampu akan ku arahkan seluruh soldadu kedamaian menyusun strategi dan serangan memerangi musuh musuh nafsu kenangan itu daripada berjaya menembusi benteng pertahanan hati bukan tanda aku tidak redho ketentuan-Mu cuma aku belum mampu Ya Allah ya Robb Seandainya aku mampu akan ku jerit sekuat jiwa dan raga lalu ku usir jauh jauh tetamu kenangan yang datang tanpa dijemput tanpa disambut bukan tanda aku tidak redho ketentuan-Mu cuma aku belum mampu Ya Allah Ya Robb Seandainya aku mampu akan ku tebas akan taburi racun agar rerumput liar dan lalang kenangan itu tidak akan terus tumbuh segar dan menghijau semula bukan tanda aku tidak redho akan ketentuan-Mu cuma aku belum mampu Ya Allah Ya Robb Seandainya aku mampu akan ku bakar akan ku tanam akan ku kubur ke dalam perut bumi agar ia terus terkambus mati bukan tanda aku tidak redho akan ketentuan-Mu cuma aku belum mampu Ya Allah ya Robb Seandainya aku mampu akan ku lenyek dan kuratakan semua kerikil dan batu batu kasar dan tajam kenangan itu dan ku hancur lumatkan ia sepanjang jalan kehidupan dengan bantuan steamroller bukan tanda aku tidak redho akan ketentuan-Mu cuma aku belum mampu Ya Allah Ya Robb Sesungguhnya hanya Engkau Yang Mampu membuka sesuatu yang telah tertutup dan menutup sesuatu yang telah terbuka.Semoga terbuka lebar pintu rahmat-Mu dan terlerai ikatan gundah gulana yang membelenggu rongga hati dan terbit Nur Kasih-Mu yang terselindung di sebalik awan gemawan kehidupan.Dan sesungguhnya aku adalah hamba-mu yang hampir tertewas di dalam pertempuran sengketa hati di medan ujian-mu dan redho pada-Mu mengatasi segala kecelaruan hati.Petunjuk Kasih-Mu menjadi penentu arah tujuku. Astarghfirullah Astarghfirullah Astarghfirullah. Amin ya Arhamar Rohimin

0 comments:

Post a Comment